Elk jaar melden ruim 1500 nieuwe werkgevers zich aan bij bpfBOUW. Dat deden ze tot voor kort via een aanmeldformulier met zo’n 40 vragen. Dit is nu verleden tijd. Aanmelden bij bpfBOUW gaat nu helemaal digitaal.
Eind 2019 stelde bpfBOUW aan werkgevers en administratiekantoren de vraag: Hoe ervaart u het aanmelden bij bpfBOUW? Werkgevers vertelden toen dat ze het aanmelden erg ingewikkeld vonden. Ook wilden ze graag beter op de hoogte worden gehouden tijdens het aanmeldproces.
Met digitale aanmelding komt bpfBOUW werkgevers tegemoet
Het resultaat is betere begeleiding en sneller duidelijkheid voor nieuwe werkgevers. Op basis van slechts enkele vragen wordt beoordeeld of de werkgever zich bij bpfBOUW moet aansluiten. Hierdoor heeft de werkgever binnen 3 werkdagen duidelijkheid. Pas na deze eerste bevestiging wordt de werkgever gevraagd om aanvullende gegevens. Zo rondt de werkgever, door in te loggen met eHerkenning, zijn aanmelding af.
Meer begeleiding bij het aanmelden en starten met aanleveren
Werkgevers en administratiekantoren worden nu gedurende de aanmelding per mail op de hoogte gehouden. Ook is er een handig stappenplan, waarmee de eerste gegevensaanlevering makkelijker wordt gemaakt.
Het nieuwe aanmeldproces scheelt de werkgever dus tijd. Tijd die hij nu in zijn bedrijf kan steken.